En ledig torsdag - supertorsdag

Börjar träningen att gå till överdrift? Ja, d e nästan så jag börjar att fundera (och fler med mig). Men det har känts väldigt bra denna lediga vecka och jag har inte behövt att tvinga mig till nånting. Nåväl...

Dagen började med att jag gick å la mig vid 00:45, och somnade nog en kvart senare. Hade ställt klockan på fem - fast besluten att ta en löprunda på minst fem kilometer, kanske mer. När klockan sen ringde på morgonen visste jag knappt var jag va... Men positiv energi fyllde mig när jag tänkte på att jag ju skulle ut å springa. Så efter en lätt frukost (jos, hård macka å några russin) tog jag mina första steg på rundan vid 05:20.
Det var nån minusgrad ute, vindstilla och ganska halt. Men det flöt på jättebra och första kilometern va avklarad på 4.45. Lite snabbt, tänkte jag eftersom jag helst ville orka en hel mil under dom förutsättningar som rådde (halka, kallt, trött). Höll ändå ett tempo runt fem minuter hela vägen - och milen va avklarad på min nya rekordtid: 50.18. Det va ett väldigt positivt och överraskande besked med tanke på att jag har som mål att komma under 50 minuter nån gång under nästa år. :) Tyvärr missade jag vintersolståndet med några minuter eftersom tiden för det var 06:30:02 här i Sverige, och inte 05:30:02 (UTC-tid). Nåväl, jag räknar in det som en Solståndslöpning ändå...

När jag kom hem blev det dusch, vila vid tv:n och lite frukost (gröt som vanligt). När klockan va halvtio blev det gym (uppvärmning i crosstrainern, styrka och avslutning på löpbandet med snabb gång och ytterligare löpning). Men det va inte nog!!! Tusen meter simning va liksom pricken över i:t denna supertränartorsdag!

Kommentarer jag fått under dagen (med glimten i ögat): "Va e d för feeel på dig?", "E du dum på riktigt eller...", "Har du julkris eller?", "D här verkar inte normalt!". Som väl är så har jag fått höra "Jag är imponerad av dig! Grattis!" och "Du kommer lätt komma ner till 40-45 minuter på milen under 2012. Kom ihåg att det va ja som sa det!"

På eftermiddagen va det lite julhandel och sen ett besök hos en f.d. arbetskamrat å hans fru. Lars å Maj är ett par härliga människor som jag gillar mycket. Dom har några år på nacken men pigga å framåt som få. Moderna mobil-telefoner har dom, dator och plötsligt tar Lars fram en surf-platta som han stolt visar vad man kan göra med. Själv vet jag knappt vad det är för något... Så där satt vi i deras kök - pratade, surfade och drack glögg. Ett par sköna timmar -att få TRÄFFA så härliga människor. Det är en förmån. Glömt va twitter o blogg. Nu va det "real life" som gällde. MER sånt!!! Å det blev det faktiskt nästan direkt efter att jag kommit hem. Erika, Patrik och Anna kom hit på kvällen och åt kvällsmat. Och vi satt å prata ett bra tag vid det uppdukade bordet. Träning, löpning, semester, vårt fantastiska land etc.

Imorgon tar jag nog sovmorgon. God natt! ;)

/JM

Ps. På bilden ovan ser ni några av Birgittas 566 tomtar som nu pryder hennes hem. Nån som har fler tomtar hemma hos sig? Ds.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet