En ledig tisdag - med jobb

Tjatiga rubriker? Ja, det får bli så denna veckan eftersom jag är ledig å lovat att lägga ut lite om min träning under veckan. Fast helt ledig har jag inte varit ändå. Avslutade en datautbildning som gjordes över nätet - en utbildning som företaget ja jobbar på stod för. Så avlönad har jag varit... Dessutom har det blivit en del julklappsinköp oxå. Julstressen är inget vidare! Bättre är det när julaftonens lugn och magi inträder. Då mår ialla fall jag bra!
Efter "datapasset" gick jag och Selma (hunden) ut på promenad. Stillasittandet i två timmar hade gjort mig lite stel men det försvann snart då vi började att röra på oss. Det blev en promenad på 9,3 km med ömsom snöfall å ömsom uppehåll. Vasagatan (bilden), Heden vid militära, utmed 26:an och sen till Fabiansrondellen, Falköpingsvägen och hem. Julhandlandet gav nog ett par kilometer i benen oxå. En ganska lugn dag alltså, vilket kändes ganska välbehövligt. En gammal kropp behöver ju lite längre återhämtning än en ung kropp. Eller hur? På tal om det... JAG MÅSTE SKÖTA SÖMNEN BÄTTRE!!!

/JM

I morgon: Årets kortaste dag - sen blir det bara ljusare. Vintersolståndet infaller på torsdag (22 dec) klockan 05:30, då är solen som längst bort från norr och just i den minuten kommer vändningen å framtiden blir allt ljusare. Bra va? :)

Kommentarer

  1. Hejsan!!!!!! Jag har också lite stressigt med julhandeln vettu! Det är ju julafton i över morrn och jag har inte köpt något till lilla Selmis... o.O AAAAAAAAAAAAAHHH!!!
    BTW väldigt fin bild på solen där... Bild nr2. Bild 1 var också fin men inte lika! :D

    // Amanda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet