En ledig onsdag - med en världspremiär

Tja
I skrivande stund har jag promenerat totalt 8,5 km. Ca 2,5 vid sju på morgonen, ca 1,5 till och från Arena Skövdes simhall och ca 4,5 vid tolvtiden. Nu har klockan just passerat fyra på eftermiddagen och snart ska jag ut med Selma igen, så det lär inte bli några problem att nå upp till en mil idag heller.
I simhallen va det riktigt varmt och skönt i vattnet. Gick lätt å simma och jag fick lyxen att få en egen bana. Varvade crawl och bröstsim 50/50 ungefär. Jag har inte superformen precis å e inte speciellt snabb i vattnet, men det gick rätt bra ändå. När jag simmat färdigt hade jag gjort 1050 meter på ca 27 minuter. I duschen (av alla ställen) efter simningen träffade jag min kusin som jag inte sett på hur länge som helst. Det va kul att få en liten kort pratstund.
Eftermiddagen har gått åt för matlagning och skrivande av en kort julartikel som ska skickas till informationsansvarig på jobbet (för eventuell publicering på vårt Intranät). Hann med att somna i soffan en stund oxå. Ikväll blir det bio, på världspremiärsdagen av "The girl with the dragon tattoo" med Daniel Craig och Rooney Mara i huvudrollerna. Men ja tror att Stellan Skarsgård är med på ett hörn oxå. Filmen är väl en bra bit över två timmar lång - så sömnen sabbas igen. Men den har fått bra kritik så jag hoppas att det blir värt d.
Idag e det förresten årets kortaste dag. Solen gick upp 08:51 och ner 15:12. På bilden syns solen stråla svagt bakom Cementa-fabriken. Bilden togs nån minut efter 12:00. Vet ni, i morgon kl. 05:30 (UTC) så vänder det (vintersolståndet infaller) och vi går mot ljusare tider. Även om solen går upp lite senare än idag så är det redan på juldagen ljust nån minut längre! Det måste väl ändå ses som positivt i allt elände med Saab, domen mot de svenska journalisterna i Etiopien och vanvården av våra äldre.

/JM

Imorgon: I mina tankar just nu så finns planer för en HÅRD träningsdag, så här dan före dan före dopparedan. Planen (som kanske inte alls blir verklighet) är: Upp vid fem, springa så långt jag orkar (minst fem - kanske tio km, hem och äta frukost å vila lite med morgon-tv. Vid 09:30 ta sig till gymmet och därefter långsam simning. Utöver detta ett par promenader med hunden. Hmmm, undrar om man kan ta cykeln en sväng oxå... ;) Nä, får nog göra lite nytta hemma oxå!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet