Mål i sikte!

Äntligen har jag bestämt mig för ett framtida mål. Känner att jag behöver den moroten för min träning - det blir liksom roligare då. Siktet är nu inställt på ett lopp: Midnattsloppet 10k i Kvänum den 29 juni... "VAAAA!!!???" tänker kanske den minnesgode. "Var det inte i det loppet den där SKANDALEN var???" Jo, förvisso, svarar jag då, men dels har jag blivit lovad en fri startplats av arrangören som plåster på såren för förra årets fadäs i loppet, och sen behöver jag ha ett mål för min träning framöver. Dessutom är jag inte långsint på det viset. Nu gör jag ett nytt försök för en bra placering i M55. Har jag tur blir vi bara tre i klassen - och då är ju pallplatsen säkrad... (hö hö hö hö)

Vad har jag tänkt mig då? Ja, inget stort egentligen. Ett väl genomfört lopp kanske. Ett lopp med en hyfsad första halva och en ännu bättre andra. Inte gå ut för hårt i början. Men inte heller för långsamt. Allt hänger ju givetvis på hur bra träningen går under de drygt 50 dagar som ligger framför innan startskottet går. Visst inser jag att träningen blir viktig för att kunna prestera - men jag kan inte forcera fram något. Köra på känsla i min träning är ett måste! Många lågpulspass blir det... Men klämmer nog in ett och annat (nödvändigt) intervall- och tröskelpass också. Hjärnan måste tränas att tåla smärta. Hur som, det ska bli kul att träna mot ett mål nu (även om jag inser att jag inte lär hinna nå någon toppform till dess precis). När tävlingsdagen är här måste ju dessutom dagsformen prickas...

Kanske man kan hoppas på bättre form i höst och hitta något lämpligt lopp då. Vi får se.


Vilka sköna sommardagar vi har! Har haft två långa arbetspass måndag och tisdag, men när jag kom hem i kväll satte jag mig en stund ute på balkongen och tog in allt jag kunde av det sköna vädret som fanns kvar. Solen försvann efter en liten stund och jag somnade faktiskt där ute. Min IKEA-soffa (Kungsö) är så himla skön...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på