Nästan 14 kilometer kvar

Löpning på fastande mage en tidig morgon är något som passar mig ypperligt. Min mage brukar ju krångla en del men just på mornarna, innan man har ätit, så är oftast magen i fin form...

Den här dagen fick starta med en medellång löprunda. Gick upp ett par timmar före solen, drog på mig kläderna och skorna och joggade försiktigt iväg. Det var kyligt och rejält halt på vägarna och efter ett tag började dessutom snön att falla. Tog det riktigt lugnt och hade en behaglig känsla i kroppen genom hela passet. Avslutade vid Ica Kvantum efter 10,5 kilometer, gick in där och köpte juice och fralla till frukost. Jag hade gjort mitt första träningspass som farfar "med den äran", tyckte jag. Nu är det bara 13,7 kilometer kvar att springa om jag vill tangera förra årets löpmängd (se bilder nedan).



Efter en snabb och varm dusch kopplade  jag av med långfrukost. Serverade mig själv gröt, äggröra, fralla, vatten och juice. Å så de två D-vitamintabletterna såklart. Ställde allt på frukostbrickan slog mig ned en stund framför teven med Nyhetsmorgon på TV4. Jag har inte riktigt hittat hem i svt:s nya morgon-teve-koncept. Rörigt och opersonligt, så det är TV4 som gäller för min del nu (trots den där eländiga reklamen). Efter frukosten blev det en tur till sjukhuset för att träffa mitt första barnbarn för första gången.

Han är verkligen jättefin! Säg de mor- eller farföräldrar som inte tycker det om sina barnbarn - men han är faktiskt helt underbar!!! Det var dagens absoluta höjdpunkt att få träffa hela familjen och den nye familjemedlemen.

En bild från Billingen i går

Det blev småstressigt efter besöket på sjukhuset. Skulle hinna byta om och fixa mat mm innan jobbet. I dag började jag dessutom två timmar tidigare än normalt så det blev åka av. Men jag hann i tid. Nu är det drygt tio timmar långa arbetspasset slut, så nu kan även jag börja fira helg. Skulle tro att jag slocknar rätt snart nu...

...till skenet från denna. God natt! 


Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro