Racereport på gång...

Tjena!

I lördags sprang jag Österlenmaran 22 km. Det var ett härligt lopp men där jag tyvärr fick problem efter ca 15 kilometer. Men i mål kom jag. Nådde ett par av mina uppsatta mål men missade ett annat. I morgon onsdag klockan 17:30 kommer min personliga berättelse från loppet. Hoppas du vill läsa den...

I dag joggade jag ur en del av tröttheten efter loppet. Tolv kilometer på stora och små stigar uppe på, eller i, Billingens vidsträckta skogar. Det satt fint! Jobbar ju med att vänja kroppen vid allt längre löpsträckor och på torsdag är det dags igen. Lugna 15 kilometer är tanken då, och lördagskvälls-löpningen lutar åt ett tröskelpass om totalt 7-8 km (2x1,5-2k tröskel). Ja, så ser det ut. Hojta gärna om du vill hänga med på nått av löppassen...

Dagen efter Österlenmaran körde jag ett styrketräningspass på Actic Arena Skövde. Tröjan jag fick efter loppet åkte på. Lite reklam för Österlen ville jag ge. 

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro