Don't give up!

Min inställning är att aldrig ge upp i ett lopp som jag har startat i. Även om jag märker att det inte går så bra som jag har tänkt mig så vill jag inte förlora mot mig själv genom att avbryta. Jag slutför! Om jag inte blir skadad eller så. Just nu är hela mitt träningsliv i en sådan fas där ingenting går så bra som jag vill eller har tänkt mig...

Men även när det gäller träning är det bara att hänga i. Inte ge upp. Inte lägga av! Mala på så gott det går men kanske inte på samma sätt som vanligt. Det viktigaste är att träningen blir av, vara kylig och invänta att kroppen ska börja svara igen. Det är fruktansvärt tungt just nu och min kropp är påverkad av något. Till följd av detta har jag dragit ner en del på antal pass mot normalt och tagit det lite lugnare på de pass jag kört. I dag testade jag att springa några få korta, snabba intervaller (3x3, 30/30). Det blev väldigt tydligt hur illa ställt det är - både i själva löpningen, känslan i kroppen och resultatet av det klockan visade.

Men som sagt - inte ge upp. Goda vänner "In Real Life" och genom sociala medier har uppmanat mig att lägga kvalitetspassen på hyllan ett tag och bara ta lugna sköna pass. Det är åt det hållet jag kört sedan ryggskottet den där olycksaliga dagen i början av september (9/9). Nu ska jag se om jag inte kan ta det ännu lugnare framöver. Blanda jogg och gång i skogen. Ta med hunden ut på löppassen, för hon gillar att hålla nere farten. Jag vet inte - men så här minns jag att jag mådde hösten 2013 också. Har olika funderingar på vad det kan vara. Virus? Allergi? Något annat? Troligtvis "något annat" men det går att spekulera i hur mycket som helst. Så här har det varit förut och det har vänt då. Det gör det den här gången också, hoppas jag...

Nähäpp, nu ska jag fixa en god natts sömn innan det är dags att göra helgens sista tolv timmar på jobbet. Hej så länge. :)

TUNGT!


Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet