En lugn och skön dag

Det här med vilodagar är rätt bra faktiskt. I dag har jag inte gjort nånting knappt. Varit ute några promenader med Selma bara. Cyklat till sjukhuset tur och retur. Suttit lättklädd på balkongen, solat benen å njutit av det fina höstvädret. På kvällen var jag iväg en sväng till Simsjön för ett kvällsbad. Kroppen har fått värme, svalka och en hel del återhämtning.

Benen känns lite trötta och jag har fått en del träningsvärk i tricepsmusklerna, säkerligen ett resultat av stakningen på rullskidorna från i går kväll. Har känningar i bålmuskulaturen också - men mest i triceps. Fast det känns bra! Bra att nya muskler aktiveras och får jobba på lite. I morgon eftermiddag är det dags för en lång lågpulslöpning med några vänner. Vi ska träffas uppe på berget och köra en och en halv timma tillsammans. Själv ska jag fortsätta i en och en halv timma till - eller tills jag når 25 kilometer. Får se om någon hakar på och kör det sista tillsammans med mig...





Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro