Ett fall och ett bra pass på gymmet

Dagen började med ett fall och avslutades med ett pass på gymmet i kväll. Inklusive ett riktigt skönt pass på crosstrainern!

När jag började styrketräna hösten 2011 värmde jag ganska ofta upp på en crosstrainer. Men det blev mindre och mindre av den varan för att sen ta slut helt. Nu har jag använt den några gånger som uppvärmning igen och börjat att gilla den mer och mer. Kvällens pass la jag upp med några minuters uppvärmning och sedan nån form av lite tyngre intervaller. Svetten fullkomligt forsade av mig... Det bästa med crosstrainern är att den aktiverar i stort sett alla muskler i kroppen och är väldigt konditionskrävande. Dessutom upplever jag den som skonsam för kroppen.

Speciellt skonsamt var det inte i förmiddags. Jag tog en promenad med Selma och innan jag visste ordet av for båda benen undan i halkan och jag låg raklång i luften. Slog i marken med höger höft först och det vore att undanhålla er sanningen om jag inte berättade att det gjorde ont. Jag hoppas att det inte är så farligt, och att smärtan jag fortfarande känner av snart är borta. Jag ska i alla fall försöka mig på nån form av löpintervaller i morgon. Eller inte! Jag får känna efter när jag väl kommer igång med löpträningen. Halkan ute är förrädisk just nu. Kan bara uppmana er till att ta det försiktigt.

Från förmiddagens promenad, här på Erik Ugglas plats och Drottninggatan


20 minuter på crosstrainern



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet