Vilodag med träningsvärk

Det har varit en lugn dag i dag. Ett par promenader med Selma bara - den första ute på stan och den andra i Rånnaskogarnas vackra natur. Dagen avslutades med ett pass på gymmet!

Både jag och min yngre grabb var lediga i dag. Vi hamnade i tv-soffan och tittade på film (Nyckeln till frihet), åt lite god lunch och hade det allmänt bra. Det var skönt att få ta det lugnt så här dagen efter de tuffa aktiviteterna. Benen behövde vila. Kände av en lätt träningsvärk i framsidan av mina lår, vilket speciellt påminde mig om slalombacken i går. Kvällens styrkepass på gymmet gav önskad effekt när jag kom hem. Då satte träningsvärken in med nästan full kraft i lårens framsida. Oj, oj, oj... Men det kändes faktiskt himla gött!!! Å så visste man att några ovana muskler fått bekänna färg också.

Annars så har det väl inte hänt något speciellt i dag... Jo förresten, en sak till var det ju! Jag har anmält mig till ytterligare ett lopp. Nästa år. Men vilket? Det håller jag hemligt ett tag till. (Tihi!)

Selma i naturen runt Rånna.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet