Hur mycket rör jag mig? Avslutning

Två veckor av rörelse. Varje steg jag tog sammanställt med hjälp av en stegräknar-app, dag för dag. Och min traditionella träning sammanställdes i Endomondo. Det blev fjorton dagar med många, många steg. Troligtvis lite fler än i vanliga fall.

Stegräknar-appen funkar bra som en morot för att röra på sig ordentligt. Den skapar något hos en - en slags tävlingsinstinkt. Man vill röra på sig, slå stegrekord - eller åtminstone se till att man hamnar på minst 10 000 steg varje dag. Sen att jag bloggade om det varje dag ställer ju också till det i skallen, det gav ytterligare en dimension av det hela. Satte lite press på en att prestera. Så egentligen tycker jag inte att detta speglar hur jag rör mig normalt. Appen ska nog vara på drygt ett år (typ 14 månader), och sen tar man bort den bästa och sämsta månaden och räknar ut snittet på de övriga tolv månaderna - så har vi nog ett mer sanningsenligt resultat.

Men det har i alla fall varit två roliga veckor. Och ganska intensiva. En av dagarna var jag sjuk, och då kom jag inte ens upp i 3 000 steg. Bästa dagen blev i lördags (22 mars) - då fick jag ihop 26 312 steg. Totalt under de här två veckorna gick och sprang jag totalt 199 557 steg. Det snittar 14 254 steg per dag. Det är ändå ganska bra, tycker jag... I dag kom jag förresten upp i mer blygsamma 8 928 steg. Det låter som ett ganska normalt (och behagligt) snitt i min vardag. :)

Kommentarer

  1. Oh Jan! Ni är så van!

    SvaraRadera
  2. Oj 199557 steg! *impad* Har varit roligt att följa dig genom dessa två veckor! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det blev ett och annat steg...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet