Skön löpning i skogen

Det var ganska varmt i kväll då jag startade min löprunda vid tjugo i åtta på Billingen. Runt ,15 grader lite lätt regn och måttlig vind. Hade jobbat i tolv timmar, så lite seg var jag allt i kropp och knopp - men vad gjorde det. Kroppen skulle få lite av vad den behövde!

Sprang lite random - på gröna milen, på gula femman, på röda två och en halvan samt på en del cykelstigar och i ren terräng (dvs inga stigar alls). Det var blött, det var kladdigt och jag gillade det!!! Sista biten hem gick brant utför Lilla strupen. Där var det riktigt kämpigt. Utförslöp innebär stora ansträngningar för benen, men med flåset är det inga större problem. Hjärtat får vila i nedförsbackarna. Farten var dock densamma utför som vid vanlig "slät löpning".

Totalt blev det 6,2 km och tiden slutade på 32,5 minut. Lite lägre fart än när jag sprang milen senast. Selma var med idag igen. Tror det var hon som sinkade mig lite va... ;-) ;-) ;-)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet