Nya löpardojor

Fredagen ägnades en stund på Löplabbet på Kungsgatan i Stockholm. Det blev till slut ett par nya skor för löpning på asfalt (Brooks Glycerin 9) och ett par knä-tights (Asics Speed Knee Tight). Återstår alltså att "springa in" skorna å se hur dom fungerar i långa loppet. Knä-tightsen blir nog sköna så här på sommarhalvåret. Ger bra stöd runt lår och knän och öppet från vaderna och ner. Inte så varma.

Tyckte att jag fick bra hjälp av personalen på Löplabbet. Först blev det en grundlig undersökning av mina fötter och koll hur isättningen är vid löpning (på löpband med filmning av fötterna). Sen provade jag flertalet skor innan valet föll på dom som jag tyckte bäst om (utseendet på skorna hade NOLL betydelse).

Bifogar en bild av hur skorna ser ut. Rapport om hur skor och byxor var kommer efter första löprundan... Troligtvis senare idag, lördag. Nu släcker jag sänglampan på hotellet!


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet