Det går utför

Igår kopplade jag av, fast kanske ändå inte. Delar av familjen tog en dag i skidbacken - Isaberg i Hestra, Gislaveds kommun. Första gången vi var där för att åka skidor (har kört motorcykel upp till toppen en gång) och skidåkningen va riktigt bra. Fick bra pjäxor å bra skidor. Men Jesus, vilka köer det var vid skiduthyrningen...
Nåväl, efter ett tag var skidorna på och vi kastade oss ut för branterna - å för min del blev det en del i dom svarta pisterna. Härligt när man får kämpa hårt i 45-graders-lutningar. Så här dagen efter känns en lätt träningsvärk i höger vad... I höger VAD, sa jag! Isabergsbackarna va toppen, stolsliften för sex (personer) var riktigt snabb - men servicen i skiduthyrningen och i restaurangen va inte den bästa. Där tog det tid!!! Och kycklingburgaren från restaurangen, den rekommenderar jag INTE! Sen kan det vara bra att känna till att Isaberg är ett skidparadis för danskar. Dom fanns överallt, så det var riktigt roligt att höra lite härlig småländska emellanåt.
Så här dagen efter blev det tidig morgon med både gym och simning. Kaloriförlusten tog jag igen med både wienerbröd å godis under dagen. Nu väntar jobbhelg och "ordning på torpet"...
/JM


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet