Inget nyårslöfte, men...

Att ha varit hemma och sjuk under en lång period, och därtill jul- och nyårsovanor, tillför inget positivt för ens vikt. Redan innan jag blev sjuk låg vikten ungefär ca 5 kg över min normalvikt, och nu har jag gått upp ungefär 3 kg till. Inte bra! För att gå ner i vikt, så är den enda metod som har fungerat för mig varit att "räkna kalorier" med Lifesum, så nu har jag bestämt mig för att köra med den under några månader framåt. 

Målet är att tappa 10 % av min nuvarande vikt - men framförallt minska på midjemåttet med minst 15 %. Jag kommer äta ungefär som vanligt, bara ha kontroll på hur många kalorier jag får i mig var dag, och hur många jag förbrukar. En minskning av godis och andra sötsaker blir en annan utmaning i detta. En fördel jag tar med mig är att jag kommit igång med mina promenader till nära nog min normala nivå nu, så lite mer kaloriförbrukning än den senaste tiden sker också. Just wish me luck... 😅

Om utsikterna för en viktnedgång är lika goda som den jag hade under gårdagens kvällspromenad återstår att se...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

3 mil i veckan

Ångestfyllda SLA-loppet