Lördagslöpningen igång igen

Halloj!

Det är lördag igen och det gillar väl de flesta av er, antar jag. Det gör jag med, men just den här helgen jobbar jag. Som vanligt är det riktigt långa arbetspass som gäller på helgerna (12 timmar), så man brukar vara en smula seg när man kommer hem på kvällen. Det blir ungefär tre timmars fritid innan det är dags att gå och lägga sig, för man ska ju orka med söndagens tidiga start på det 12-timmars-passet också...

När jag jobbar dessa långa pass är det oftast tungt att få till någon träning. Speciellt såna här dagar då man ska upp och arbeta dagen efter. Men sedan gammalt har jag försökt komma ut på en kort löpträning på kvällen just dessa lördagar. Det var ett tag sedan nu (på grund av att jag inte haft orken eller motivationen) men i kväll blev det nypremiär. Drygt 3,5 kilometer löpning med 47 höjdmeter fick jag ihop. Uppvärmning i stigning och sedan tre en-minuts-intervaller i backe (öppen vila efter). Varje intervall gick relativt avslappnat i min önskedröms miltempofart...

Nu efteråt mår jag fint och är nöjd med mig själv. Ska iväg en sväng till sonen på ett kort besök. Äta och dricka något gott, kika lite på TV kanske, och sen hem och slumra till... Ha en fin lördagskväll allihop! 



Gubbar som lubbar...

Skön kvällshimmel

Blåsippor i vägkanten



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet