Hjärnsläpp istället för järnsläp

Totalt hjärnsläpp! Hela dagen har jag tänkt att jag skulle gå till gymmet i kväll - så jag går ut en promenad med Selma precis innan jag ska gå till gymmet - kommer hem och tänker att jag bara ska fixa en sak i garaget först...

Då fotbollsmatchen mellan Sverige och Österrike började på teven klockan 20:45 kom jag på att jag totalt hade glömt bort gymmet. Så kan det va! Det får bli en tur dit i morgon förmiddag och "släpa järn" då istället. Nu ska jag njuta av matchen och vi får hoppas på att Sverige vinner. Men matchen kunde ju ha börjat lite bättre. 2-0 till Österrike var ingen bra start!

I garaget blev det ändå ett ärende som har med min träning att göra. Har förbättrat förvaringen av rullskidorna något och kan nu förvara dem helt separerade från varann och stavarna. Inget jättesnyggt arbete direkt men funktionellt helt klart. Får funka tills jag kommer på nått bättre. Ska eventuellt måla om där i garaget och då ska jag se om jag kommer på en bättre totallösning för ALL förvaring där.

Till sist blir det en kort hälsorapport: Tummen gör fortfarande väldigt ont. Känner av smärtor i ländryggen samt i nacken/skuldrorna. Efter gårdagens pass på rullskidorna har jag träningsvärk i triceps. Bättre teknik för mer arbete med bålen är vad den värken säger mig. Och matchen mot Österrike slutade med svensk förlust, 1-4. Det bringade ju inte fram nån lustfylld glädje precis...


Fick en halvsned bräda till övers från våningssängen i går, vilken fick utgöra basen i upphängningen av rullskidorna i garaget. Satte dit fyra vinkelbeslag som skidorna nu vilar på.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet