Kalorier ut, kalorier in

I dag är det fettisdag. Vi äter Fettisdagsbulle, Fastlagsbulle, Hetvägg - eller kanske kallar vi det Semla. Funderar på att kalla det fastlagsbulle - för det är lätt att säga fel, då man har en hund som heter Selma. Eller Semla, jag menar... Att gå in i bageriet och råka säga att "jag skulle vilja ha en selma", blir onekligen lite dumt.

Nåja, en fastlagsbulle har det blivit i dag i alla fall. Och en Selma-promenad också. Drygt en mil tillsammans med Leifie och hundarna Ozzy och Titiyo. Så kaloriintaget utjämnades väl någotsånär kan jag gissa.

I går kväll var jag på gymmet. Hade assistans av yngsta och äldsta dottern. Hon skötte anteckningarna vid några av maskinerna. Annars var hennes fokus mest på att spela Wordfeud med en kompis. Själv la jag på lite extra i min upptrappning till normalnivå. Försiktig löpning på bandet ingick oxå.

/JM


Kommentarer

  1. Kamratföreningen Hanken5 mars 2012 kl. 21:30

    Fettisdagen lär vara Hankens nationaldag. På samma sätt som skärtorsdagen är Finlands "nationaldag"

    SvaraRadera
  2. Annars? Ätit några goda semlor på sistone? Trevlig blogg

    SvaraRadera
  3. Hahaha, hej "Majkel". Nä, inga semlor sen fettisdagen. Bra sugen är man ju. Men, jag menar, dom e ju så små! Typ "bäbis-storlek". Usch!

    SvaraRadera
  4. Ja, du får köpa riktiga semlor och inte sno Annas små dvärgbullar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet