Naturens skådespel

En vecka har gått sedan mitt förra inlägg. Träningen är ett naturligt inslag i min vardag, och även om jag för tillfället bara jobbar på nätterna så funkar det. Till fots på arbetsdagar blir uppemot två mil. Övriga dagar runt milen å nån dags vila (dvs mellan 5-7 km gång). Löpningen går fint. Bara sprungit en gång denna veckan, 4,5 km på isig asfalt som uppvärmning innan gymmet. Tog 21 minuter.

Igår, lördag, var jag i Vedum å träffade mina mc-kompisar, dom som gillar att köra på grus. I en källare fanns en hemmabio - med riktiga biofotöljer å allt. Hur läckert som helst! Vi såg på ett par mc-filmer där ett gäng äventyrare tog sig fram på de mest omöjliga ställen (å en del möjliga ställen också). Vi såg filmer och bilder från våra egna turer

Denna söndag tog jag å Selma en promenad på en dryg mil. Följde järnvägsbanken mot Varnhem å vände vid Stenberget då vi nått 5 km. Nattens låga temperatur hade gjort fina effekter i naturen. Kunde inte låta bli att ta några bilder. Ett gäng cyklister kom farande på den isbelagda banken. Modigt! Eller dumt kanske... Vi vek av å gick upp på berget.

Senare på kvällen tittade vi på grabbens andra innebandymatch för dagen. Mot Skövde i Arena Skövde.

/JM


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet