Längtar efter löpträningen igen...

Det är trist att inte kunna träna som man själv vill och önskar. Men det goda måendet är inte på min sida nu -  för det är fortfarande svajigt och "yrsligt" i skallen... 

Inget roligt som sagt, men det är bara att gilla läget och ta det piano. Jag har sluppit illamåendet i dag och jag har fått en lång och skön promenad med Selma på Billingens östra sluttning. Tog oss ungefär två timmar att gå och pulsen gick upp en del då det var motlut uppför. Vacker utsikt att njuta av hade jag nästan hela tiden också.




När vi kom hem blev det en snabb dusch (jag blev rätt svettig av promenaden faktiskt) och sedan lunch ihop med äldste sonen. Han fixade maten och vi åt gott å satt vid matsalsbordet hemma hos mig och pratade om allt möjligt. En trevlig stund som vi tyvärr fick avbryta därför att jag var tvungen att ge mig av till jobbet.


Pulshöjare

Jag längtar verkligen efter att hälsan ska bli bättre och att jag ska kunna komma igång med träningen igen - speciellt löpträningen. Fast i morgon ska jag nog bara ta det lugnt. Visst, ett par promenader med Selma blir det ju förstås - men inga långa på två timmar då. Hon kanske också behöver vila? Och jobb igen på eftermiddagen och sena kvällen blir det också. Till helgen blir det ledigt. Såååå skönt!


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro